zondag 13 januari 2013

Christel Seyfarth 2

Gisteren ben ik in Arnemuiden geweest bij Jeanet Jafari . In haar winkel was  wieke van keulen  van 13.00 tot 16.00 aanwezig om haar prachtige creaties te laten zien en technieken voor breien te demonstreren. Voor deze gelegenheid waren o.a. nog een paar zeeuwse bloggers gekomen, nl lupineke en anna. Zij verzorgen samen ook nog een blog over zeeuwse visserstruien. Dus al die aanwezigen samen wisten wel eea over breien en bloggen. En daar was ik heel blij mee :-D.

Een week geleden vertelde ik al eens over mijn Christel Seyfarth project. En de problemen waar ik tegenaan liep. Dus de hele bups mee in de auto en op naar zeeland.
Wieke heeft veel ervaring in de technieken en ontwerpt zelf ook. Van haar kreeg ik heel handige tips, zoals bv t.a.v. het werken met een enkele draad tussen de fair-isle stukken breiwerk in, waarbij je altijd met 2 draden werkt. Als je een stukje met 1 draad breit gaat dat later wat lubberen, dus liever niet doen!

Anna heeft onder andere zelf 2 vesten gebreid van Christel Seyfarth garen en/of ontwerpen. Ze had ze meegenomen, zodat ik zelf kon zien hoe het er in 't echt uitzag.
Prachtig! Meteen weer een stimulans om door te zetten. Als alles lukt hebt je iets heel moois.
Zij heeft voor mij gekeken naar de maatvoering:
Vooral het aantal steken wat op 10 cm breisel nodig is. BLEEK DAT MIJN STEEKVERHOUDING WEL KLOPTE!  Ik had nog een 2e proeflapje gemaakt met dunnere naalden (zie links), daarvoor toch 3 steken teveel per 10 cm . Dat gaat dan op volledige breedte van een vest ook moeilijk worden.

Het blijkt dat je bij deze prachtige ontwerpen zelf wel heel alert moet blijven op de pasvorm en de maat van haar patronen.

DUS..............uithalen, opnieuw berekenen en weer beginnen.


Tussendoor wat kleine werkjes zoals hierboven.
groetjes, nelleke

4 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke,
    Leuk dat je er gisteren ook bij was; wat een gezelligheid, nietwaar? Heel veel succes met het uithalen, maar daarna krijg je een prachtig mooi vest. Groet, Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat je er bij was! Wij hebben allemaal heel erg genoten :-)
    Voor herhaling vatbaar.....

    Hartelijke groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een beetje late reactie, maar het was superleuk om je te ontmoeten, en je mooie breiwerk te zien! Ik krijg zelf ook steeds meer zin om aan een 'echte' CS te beginnen! Ben je inmiddels al weer een endje op weg? Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou nee, niet ver. Ik was begonnen met het breien van de mouwen van het watermeloenvest. 2 tegelijk op 1 rondbreinaald. Heb je dus 4 bollen wol. Dat bleek voor mij geen succes. Nu heb ik een start gemaakt met 2 mouwen om beurten een stukje.
      Wel ben ik zo goed als klaar met mn möbiussjaal. In maart/april zijn we weer geregeld in zeeland, kunnen we ev iets uitwisselen ;). Groetjes.

      Verwijderen