donderdag 17 januari 2013

Christel Seyfarth 3

 Nadat ik afgelopen zaterdag in zeeland advies had gekregen ben ik weer aan de slag gegaan met mijn Christel Seyfarth vest(en). 
Dat wil zeggen: het uithalen van het gebreide stuk Nomad Gilet en [weer :-)] het breien van een proeflapje voor de mouw van de "watermeloen bolero".

 Want, na alle moeilijkheden met de maat, leek het me handiger om eerst de mouwen te maken. Er zijn dan minder steken om eventueel uit te halen, hihi.


Komt meteen het volgende "probleempje" om de hoek kijken: ik heb last van het 2e-sok-syndroom.


Kijk maar, 2 mooie polswarmers gemaakt. Helaas passen ze niet bij elkaar en zijn de 2e van elk paar nooit gebreid/gehaakt. Voor huiselijk gebruik als je het echt koud hebt , kan het eventueel, maar verder heb je er niets aan. Ik heb de moed nog niet definitief opgegeven, maar voel nog niet veel aandrang ;).

Als je dit bij de mouwen van een vest hebt is het nog veel vervelender. Dus op zoek naar een goed voorbeeld om de mouwen tegelijk te breien.
anja heeft me zaterdag gezegd dat dat kan en ook al iets uitgelegd. Omdat het internet me al vaak heeft geholpen blij het handwerken ben ik weer het net opgegaan.
En ja hoor, bij  Kendyl Young vond ik een beschrijving met foto's hoe je dit moet doen.
Dat is nu mijn volgende bezigheid:
2 mouwen tegelijk op 1 rondbreinaald!

Groetjes, Nelleke

3 opmerkingen:

  1. Hello from San Francisco! Turns out Google translate does a pretty nice job going from Dutch to English, hey! I too suffer from the "2nd sock syndrome" for sweater sleeves, I have been working on the Kauni cardigan for 6 years now and keep getting stuck at the sleeves. Onwards, I am resolved to finish it.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I admire your determination! Are you familiar with the magic loop method to knit with a circular needle? I'm now working two sleeves at the same time with this method. I found it on the blog I mentioned above. But since I started that I became more involved with the Kauni shawl, so there are just a few rows done.

      Verwijderen
  2. Dit is handig! Ik ga dat zeker eens proberen, ik wist helemaal niet dat je twee mouwen tegelijk op een rondbreinaald kon breien! Gelukkig heb ik geen last van het '2e sok-syndroom' ;-) maar voor mij is het fijne van twee mouwen tegelijk breien dat ze gelijk gemeerderd worden. Dank voor de tip en de link!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen