donderdag 24 januari 2013

Inspiratie en peuterslofjes

Als je net als ik het leuk vindt om verschillende dingen te maken (vast mede een oorzaak van het 2e-sok-syndroom), is het blog van Jeanet één grote inspiratiebron.
Zij laat elke dag weer iets zien wat (na) te maken is. De mooiste, makkelijkste en ingewikkeldste dingen komen voorbij, zowel in haken als in breien.
Het moet je dus niet verbazen dat hier heel geregeld iets komt wat ik gevonden heb op haar blog.
Altijd heel erg inspirerend :-D.

Zo ook de peuterslofjes

Ik had ze op haar blog dus al gezien ( en vond ze al enig). Toen kwam ik in haar winkel en daar zag ik ze in 't echt. Superleuk. De wol voor deze slofjes is speciaal bedoeld om te vilten. Je breidt het dus met dikke naalde vrij groot. Dan wassen en in vorm duwen en met een prop erin laten drogen. Ik kreeg van Jeanet het patroontje erbij, maar dat kan ik helaas niet meer vinden.


Na het wassen komt het "versieren". Voor mijn Yael, die errug houdt van bloemetjes, glittertjes enz., heb ik er een heel mooi biggetje van gemaakt. Met oorbellen,
Lange wimpers
en kleine krulstaartjes van glanskatoen.

Helemaal geslaagd! Alleen voor een gladde vloer is het beter om de zool te voorzien van anti-slip.

Groetjes, Nelleke

1 opmerking: