maandag 25 februari 2013

Druk bezig, niets af

Het is tijd om weer eens een bericht te plaatsen, om te zorgen dat jullie me niet vergeten ;-).
Maar zoals de titel al zegt is er niet veel afgemaakt deze week.

Wel met heel veel dingen bezig.
 Zoals bijna heel de bevolking ben ik ook een paar dagen grieperig geweest. Nu gelukkig (op een hoestje na) weer "up and running".

Wat ik wel heb gedaan dit weekend: het passend maken van een keppeltje, wat ik al eerder had gemaakt. 

Bijna alle keppeltjes, of kipa's zoals ze in Israël genoemd worden, blijken gehaakt te zijn. Het zijn vooral Palesteijnse vrouwen die dit doen als thuiswerk.
Een vreemd idee nietwaar? Het blijkt dat van beide zijden dit heel zakelijk wordt gezien.
Inkomen voor de vrouwen en een gewild product in Israël. Dit komt nu wel wat onder druk door chinese concurrentie. Want ook daar wordt gehaakt en de prijzen zijn heel laag.

Mijn jongste schoondochter is van joodse komaf en haar vader vindt die kleurige haaksels heel leuk. Daarom had ik voor hem een keppeltje gemaakt. 
Alleen, het bleek dat het ding steeds van zijn hoofd gleed.
Niet zo handig in de synagoge.
Dus, weer de haaknaald gepakt en er 2 randen vasten bijgemaakt, zonder te meerderen.
Hopelijk blijft hij nu zitten :-).

Maar kijk eens naar de binnenkant; eigenlijk ook heel leuk als kommetje.
Al of niet behandelen met textielverharder.
Misschien een leuk zomerprojectje.

Groetjes, Nelleke 

6 opmerkingen:

  1. Lijkt me goed gelukt!! :-) En ik ben heel benieuwd naar je andere projectjes - volgens mij ook om te smullen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij ziet er leuk uit, lijkt me ook een fleurig gezicht al die gekleurde keppeltjes,
    Groetjes Tineke
    bollies53.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je me volgt!
      Wat betreft die fleurige keppeltjes, het schijnt dat deze eigenaar nogal uniek is met zijn voorliefde voor kleurig. Maar wie weet, volgen er meer :-)

      Verwijderen
  3. Hoi hoi
    Ik kom hier via de tamtam van Tineke die je op haar fb linkte.
    Ik ga je volgen!!!!!
    Dit ziet er heel gezellig en fleurig uit zeg ♥
    Ik ga je linken op me fb, blog zelf niet
    Lieve groetjes Hester
    https://www.facebook.com/hester.horden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet dit van wol of katoen of maakt dat niet uit? Er is me gevraagd er 3 te maken voor de leeftijd van 6, 4 en 2 jaar. Lijkt me lastig om ze op juiste grootte te maken als je de mensen niet bij de hand hebt.

    BeantwoordenVerwijderen