donderdag 7 februari 2013

Möbius sjaal

Even een week meer gebreid dan geblogd.
Maar met resultaat!
Ik heb een möbius sjaal/col gebreid.
Vanaf de eerste keer dat ik die gezien had intrigeerde het me al. Toen ik er vorige week weer een foto van zag was ik om. 
Bij creariet vond ik wat ik mooi vond en volgens haar was het een "makkelijk te breien" sjaal. En in 2-kleurige patentsteek. Ja, mooi!
M.b.v. het youtubefilmpje van Cat Bordhi de steken opgezet. Oeps, dat is toch wel een lastig begin om te gaan breien. Maar eerst in de basiskleur gewoon recht breien, dan zien we wel wat het wordt.
En dan het leuke, patentsteek in 2 kleuren!
Nou heb ik ooit wel eens iets gebreid in patentsteek, dus geen probleem. 
Dacht ik. Want de patentsteek van Riet is wel wat lastiger dan wat ik me van vroeger herinner.
Ze legt wel duidelijk uit hoe hij gebreid moet worden.
Het gaat er met de combi van  effen donkerblauw met de gekleurde Invicta colour van Scheepjes wel leuk uitzien. Ook de möbiusvorm zie je al goed.
En zo doorbreien, Afwisselend 1 toer met blauw en 1 toer gekleurd. Goed de aandacht erbij houden anders maak ik fouten.
Jammer genoeg is dat wel gebeurd. En bij deze steek wist ik niet goed hoe ik dat moest herstellen, zodat ik nadat hij klaar was een paar plekjes met een losse draad en naald heb "bijgewerkt".
Ze vallen niet op, dus zal ik hem met plezier dragen. (Niet goed genoeg dus om weg te geven :-).



 Zo zie je goed hoe de vorm is geworden.













Groetjes, Nelleke

4 opmerkingen:

  1. Oh, wat mooi zeg!! En knap, die kleuren zo door elkaar! Ik weet zeker als je hier mee rondloopt, dat je veel complimenten zult krijgen :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik nog nooit gedaan, hij is mooi hoor en heel apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! Ik ben ook met een möbiussjaal bezig, een simpele, hoor, met recht en averecht. Ik schrijf er ook een blog over en al googlend kwam ik dit tegen. Echt prachtig met dat kleur-effect!
    Groetjes,
    Akkelien (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede middag, ik wik graag een moebius sjaal maken. Het is een die op pintores staat bruin 7 recht 7 averecht. Het is een dikke garen voor pen 7 maar ik weet niet hoeveel steken ik moet opzetten. Na zoveel keren te kijken op de film en te proberen is me gelukt om te begrijpen hoe ik de garen moet draaien. Nu heb ik andere probleem, de aantal steken. Kan iemand mij helpen?

    Al vast bedankt

    Palmira

    BeantwoordenVerwijderen