vrijdag 29 maart 2013

bunny

Vorige week liet Jeanet een paar foto's zien van heel leuke eierwarmertjes.
Ik was er meteen verliefd op.
Rechtsboven de schattige bunny waarvan een patroontje is te bestellen. Maaar... zoals je op de andere fotootjes ziet is er ook een héle versie.
En dat leek me so wie so al veel leuker. Maar daarvan heeft deze creatieve ontwerpster  geen patroontje in de aanbieding.
Ze maakt nog veel meer leuke knuffels die wel wat lijken op de bunny.
 Kijk toch!!
 Ik wil een héle bunny maken met een jurkje en schoentjes :).

Patroontje gekocht van de eierwarmer; en nu begint de puzzel:
eerst maar eens het hoofdje en de armen gebreid, die blijven hetzelfde.
Voor het lijfje heb ik als basis het aantal steken van de eierwarmer gebruikt en de uitvoering van deze foto afgekeken:
Leuk he, zoals ze daar aan de lijn hangen.

Ik heb de beentjes/voetjes los gebreid van het lijfje.
De afmeting cq stekenaantal en patroon had ik een beetje op gevoel gedaan. Dat bleek niet te kloppen ;(.
Toen heb ik op ravelry een patroontje gevonden waarvan de beentjes/voetjeas qua maat wat overeen kwamen. Dat bleek goed uit te komen.
Dus het jurkje op de pennen:
Alles in en aan elkaar zetten, knoopsgaatjes maken en knoopjes aanzetten.
Hier is ze dan:


Mijn eigen easter bunny <3

Groetjes, Nelleke

6 opmerkingen:

  1. Nelleke, dat ziet er onwijs leuk uit !
    ik vind het knap !

    fijne dagen,

    lieve groet, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jee wat enorm leuk zeg.
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Nelleke, wat een schatje en wat knap dat je dat zo voor elkaar hebt gekregen. Ik heb het patroon ook gekocht nadat ik het had gezien bij Jeanet. En mijn plan was ook er een komplete bunny van te maken. Heb je aantekeningen gemaakt van je gepuzzel? Zo ja, dan hou ik me aanbevolen.
    Ik heb ook op haar site gesnuffeld, wat een schatjes maakt ze; Dat jurkje in haar banner met dat lace randje vind ik ook zo mooi!
    Maar met jouw patroontje moet dat wel lukken.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allen bedankt voor de leuke reacties :-).
      @ Baukje: Ik zal proberen mn gepuzzel tot een overzichtelijk verhaaltje te brouwen. Je krijgt iig wat.
      Als het voor meer mensen leuk is zet ik het wel op mn blog.
      Groetjes ;-)

      Verwijderen
  4. Wat goed gelukt zeg en heel schattig. Fijne paasmaandag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Nelleke,

    Ooooh, wat is deze schattig geworden!
    Kreatieve groeten van Anna.

    BeantwoordenVerwijderen