maandag 18 maart 2013

Prachtig kleurgebruik

Vanmorgen zag ik bij balsemien de verwijzing naar een ontwerper van stofdessins.
Kaffe Fasset!
Daar had ik nog nooit van gehoord, maar dat is niet zo vreemd :). Als betrekkelijk nieuwe handwerkster en blogger zijn veel dingen nieuw voor mij.
Nu ben ik wel heel nieuwsgierig, dus ik klik graag door. Zo heb ik al veel leuke, mooie en spannende dingen gevonden. En heel veel leuke blogs gezien.
Maar nu dus Kaffe Fasset.
Wow!
Deze ontwerper gebruikt zulke prachtige kleuren combinaties!
Heel inspirerend.
Hij blijkt ook breiwerk te ontwerpen. Hier een voorbeeld van wat "toverbollen" inbreiwerk:
Ik geloof dat hij vooral bekend is in de quiltwereld vanwege de schitterende stoffen. Zie deze rainbow quilt:
Verder bij google afbeeldingen zoo veel mooie ontwerpen!
Hier alleen deze nog: een soort kameleon-plaatje.
"Hoeveel potjes staan op deze foto?"

Groetjes, Nelleke

4 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke,
    Deze ontwerper heeft ook een aantal "kleurtjes" sokkenwol ontworpen voor Regia! Kijk maar eens:
    http://de.knitsmc.com/yarns/regia-4-f%C3%A4dig-design-line-kaffe-fassett
    Groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook al zo mooi! Heb jij ze ook toevallig in je winkel? Wordt mijn verlanglijstje weer langer ;-). Groetjes en tot volgende week.

      Verwijderen
  2. IK hbeb ooit eens een sjaal gezien in de Afstap in Amsterdam, gebreid naar een patroon van hem met 'zijn' kleuren. MOOOOOOOOOOOOOOOOOOi, zo ontzettend mooi en zo helemaal mijn kleuren, maar toen had ik nog nooit ingebreid dus ik durfde er niet aan te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet zijn naam maar eens intikken op Ravelry. Ik heb gezocht naar de sjaal die ik toen heb gezien maar niet gevonden. het is ook zeker al 15 jaar geleden, als het niet veel meer is.....

    BeantwoordenVerwijderen