donderdag 25 april 2013

Armbreien

Ik zag vanmiddag bij a la sascha een paar door haar verzamelde tips.
Één daarvan ging over armbreien.
Had ik nog nooit van gehoord.
Nu ben ik altijd heel nieuwsgierig als ik over een nieuwe techniek hoor, dus heb ik meteen het filmpje opgezocht.
Wilde het ook meteen proberen dus.
Met 2 draden NORO een begin gemaakt, omdat de ontwerpster ook met 2 draden werkt.
Dat was niet echt geslaagd, het garen was te dun, het werd draderig.
Toen een klos Zpagetti gepakt,
en dat ging prima!
In een half uur een sjaal gebreid.
Ongeveer 2 meter lang


 Detail

Omdat het tricot rekbaar is breidt het om je arm heen wel lekker. Beter dan dat strakke garen :-)).

Past hij ook nog eens leuk bij mijn nieuwe jurkje

Lijkt toch wel leuk met die grote lussen.


Het is voor een sjaal wel een zwaar geheel, maar daardoor valt hij wel mooi.

Leuk tussendoortje.
Bedankt Sascha :)

Groetjes, Nelleke

3 opmerkingen:

  1. Zag het ook voorbij komen bij Sascha..laatst is mijn dochter aan het vingerbreien gegaan en met die strengen dan armbreien :-)
    Je sjaal is leuk..staat leuk op je jurk..maar zal inderdaad vast zwaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hay Nelleke,

    Wat een gezellige blog heb je zeg...
    Heerlijk met van die leuke dingen allemaal.
    Ik wil je volgen...
    Kom je ook eens bij mij kijken?

    Hartelijke groetjes,
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen