zaterdag 17 augustus 2013

South Bay Shawl

Vandaag de laatste foto's gemaakt van de South Bay Shawl die ik voor mijn moeder heb gemaakt.

Bij deze foto heb ik me laten inspireren door de mooie foto's die altijd van wieke 's shawls te zien zijn ;-).

Het begin van deze shawl lag al een jaar lang met het bolletje Invicta Colour in de kast. 
En toen kreeg ik er weer zin in. 
Vooral omdat ik bedacht dat deze kleuren voor mijn moeder  heel mooi zouden zijn.
Dus in Arnemuiden vorige week  bij Jeanet sokkenwol in bijpassende kleuren gekocht en verder aan de haak.

De buitenrand heb ik afgewerkt met een rand puntjes, gebaseerd op de rand van de all-shawl.


De bovenrand heb ik afgewerkt met 1 toer halve stokjes n dan 1 toer vasten.

Daarna in de eucalan en geblockt , met behulp van een paar dunne lange breinaalden.



Wieke gebruikt voor haar shawls vaak een hele grote knoop met een elastieken lus om hem vast te zetten. Dat zit comfortabel en ziet er goed uit,

Dus gemaakt van fimoklei
versierd met bijkleurende steentjes.
Het elastiek (2 x koordelastiek naast elkaar) netjes afgewerkt.
Vroeger ooit eens geleerd van mijn vader :-)


Afmeting:  1.80 x 0.80 m.
Wol:   1 bol Scheepjes Invicta colour kleurnr. 955
           2 bol Super extra Anell lila
           1 bol Super extra Anell paars
            Haaknaald nr 4

En zo staat hij mijn moeder.


Groetjes, Nelleke

21 opmerkingen:

  1. De sjaal is keischoon !!! En we maken dus allebei vanalles
    Plezant hé

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het viel mij ook al op dat jij ook meer dan 1 soort ding maakt ;-)). Altijd weer wat ander leuks.

      Verwijderen
  2. Volgens mij ging er iets mis (en anders haal je de tweede reactie maar weg). Wat een fantastiche shawl en wat een geweldige knoop. Mijn complimenten zeg.
    Was je vader soms een zeiler? De afwerking van het koordelastiek ziet er uit als een bezettng of een takeling?
    Groetjes, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Anna.
      Mijn vader heeft in zijn jonge jaren wel gezeild, maar was ook bij de BZB instructeur. Erg geïnteresseerd in knopen en veeel meer. Dit zal idd een takeling kunnen zijn :-))

      Verwijderen
  3. Ik vind de kleuren prachtig! En inderdaad een mooie afwerkrand, complimenten! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De sjaal is prachtig. Wat een mooie kleurcombinatie. Die broche of speld maakt het helemaal af. Wat zal jouw moeder hier blij van worden.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig geworden en wat een vondst die kleurencombinatie. En die knoop is geweldig, ik kom bij je in de leervoor zo'n knoop.......
    lieve groet Baukje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig nelleke de kleuren zo goed bij elkaar maar ook je grote knoop-broche echt fantastisch ,
    En ik zag dat je in Arnemuiden was bij jeanet leuk hè heb ik ook eens gedaan zo gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel.
      In kan (heel leuk!) geregeld even bij Jeanet binnenlopen, want we staan in voor- en naseizoen dichtbij op de camping :-).
      Inspiratie en nieuwe wolletjes!

      Verwijderen
  7. werkelijk prachtig, zo leuk zeg met die knoop erbij. Hij staat je moeder heel mooi! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige kleuren! Zelf heb ik ook invicta colour in huis gehaald. Heb je deze sjaal gewoon met 1 draad gehaakt? Op de label van de wol staat naald nr 3. Heb je deze ook gebruikt?
    Ik hoop dat je mijn vraag wil beantwoorden!

    Groeten thea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een enkele draad gebruikt en haaknaald 4. Dat vind ik mooier bij een gehaakte shawl; hij wordt wat soepeler.
      Succes met jouw haaksel.
      Groet, Nelleke

      Verwijderen
  9. Echt prachtig is deze shawl. Weet je ook welk kleurnummer je hebt gebruikt van Invicta? vind het altijd zo moeilijk te zien op zo'n streng.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na wat zoekwerk enz. kwam Jeanet tot de conclusie dat het nr. 955 is :-).

      Verwijderen
  10. Prachtige omslag doek!
    Heb je er een patroon van?
    Ik ben pas begonnen met haken maar zou hem.graag proberen.
    Thanks

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hier zelf geen patroon van, maar de South Bay is een heel bekend patroon voor een omslagdoek. Als je op google "South Bay patroon" intikt krijg je genoeg om te gebruiken!! Succes!

      Verwijderen