zondag 27 oktober 2013

Hoe de ene sjaal de andere werd :-).

Goedemorgen allemaal.
Het is even stil geweest hier: een beetje druk met huiselijke dingen zeg maar.
Intussen zijn er wel een paar volgers bij gekomen zag ik. Welkom!

Wat ik zo leuk vind aan bloggen is dat ik de verhaaltjes die horen bij mijn maaksels hier kwijt kan. 
In mijn omgeving zijn niet veel brei en haak geïnteresseerden.
De kant en klare produkten vinden ze meest wel leuk, maar wat er tijdens het maakproces aan veranderingen en probleempjes voorbij komt.......
Ze snappen er niks van ;)))).

Hier kan een ieder die het leuk vind het lezen en anders doorscrollen naar de foto's.
Als een tijdschrift met colums e.d.
En dan kan er gereageerd worden.
Dat lezen is één van de leukste dingen van bloggen.
Dus allemaal bedankt :-D.

Vandaag een sjaal-verhaal.
Bij t-jonge zag ik 2 weken geleden een hele leuke lange sjaal.
Via haar verhaal kwam ik bij hobbyes, de bedenker.
Zoo leuk vind ik die sjaals en omslagdoeken met brede gekleurde randen in felle kleuren.
Dus ik wist het zeker, deze ga ik maken.
Basiskleur gebroken wit, garen Stylecraft acryl.
Heeeel veel lossen gehaakt en daar omheen gehaakt.
Oh oh, lang niet genoeg garen.
Bij Jeanet in Arnemuiden Bravo acryl bijgekocht. Zelfde kleur, heel klein beetje dikker. OK.
En verder haken, eindeloos lange toeren.
Jemig, wel heeel lange toeren, eerst eens meten: 2.30 m.!!!!
VEEL TE LANG!!!

Uithalen en opnieuw beginnen. Nu alleen de Bravo acryl (bijgekocht).
Ook een ander patroontje gevonden(weet niet meer waar).
Dus eerst de helft van de smalle sjaal en daar meteen de gekleurde rand aan haken.
1e kleur van de rand Shrimp van Stylecraft
De volgende kleuren ook van Stylecraft: donkerblauw, fel lichtgroen en aquablauw.
2e kleur begonnen...... hmm; lijkt op rolletje pepermuntkleuren ;-(.
Ben het zat...

Onderop mn tafeltje!

Komen hier 2e schoondochter en kleindochtertjes.
Foto: ‎met opa en oma נד נד kijken‎

Zegt ze: wow, wat een leuke sjaal heb je daar: mooie kleurtjes.

Binnen 24 uur hele sjaalproject veranderd in 
kindersjaal

en baret/muts



Dus eind goed, al goed :-)))))))).


Groetjes, Nelleke

8 opmerkingen:

  1. Haha, wat grappig. Leuk dat het zo opgelost is. Als je er al een poos mee bezig bent, en het lukt niet kun je ook beter stoppen. Want dan wordt het niets meer. Maar leuk dat je er dan zo snel een nieuwe bestemming voor hebt.

    Ik vond het trouwens erg leuk op de workshop van Wieke bij Jeanet. Ik heb m'n entrelac-col bijna af!

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, goed van je zeg! Laat je hem nog ergens zien als hij klaar is?
      De workshop was zeker heel erg leuk. Ik heb echt genoten van het samenzijn met zoveel handwerksters en Wieke doet het supergoed!

      Verwijderen
    2. Als het goed is komt hij op de blog van Wieke als hij af is!

      Verwijderen
  2. Hi hi, wat een heerlijk verhaal Nelleke! En, zoooo herkenbaar ;)! Wat zal je kleindochter ontzettend gelukkig zijn met die leuke sjaal en baret, zeker omdat Oma hem gebreid heeft!! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awel, dat is precies de reden waarom ik bloggen ook zo tof vind. Ik kon het alleen zelf niet onder woorden brengen....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijk verhaal hoor.. en ik sluit me aan bij het eerste gedeelte.. ik ben ook de enige doe het zelver in de familie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, gelukkig heb jij dat ook! Mijn freubels worden ook lang niet allemaal wat ik in het begin voor ogen had. Maar toch goed terecht gekomen, zie ik :-)

    Groeten,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk en herkenbaar verhaal. Het eindresultaat is prachtig. Op naar een mooie sjaal of omslagdoek voor jezelf (ander patroon, ander garen, gewoon opnieuw proberen)

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen