zaterdag 7 december 2013

Kadootjes

December is bij uitstek de kadootjes maand.
Sint en Kerst zorgen bij iedereen voor koortsachtige jacht op kadootjes.
Of druk druk breien, haken en naaien.
En voor dat laatste krijgen we de inspiratie zo voorgeschoteld!!
Met dank aan Blogger :-)))).

Zo heb ik voor 2 jarige vriendinnen
(ja, ja  respectievelijk op 5 en 8 december jarig!!)
kadootjes gemaakt.


Van het blog breien-en-beppen kwamen de handenwarmers :).
En van vaste inspiratiebron blij-dat-ik-brei ben ik bij de instructies voor het maken van de pompoms beland.
Hier vind je die.



Mijn bloemen zijn nog ietwat rommelig, maar ik vind het effect helemaal leuk :-).


Als laatste nog even bij Jeanet verpakkingsideetje gevonden.
(Van mezelf het idee om een stukje organza in doorzichtig folie te gebruiken)

Dus zeg maar : "beetje van mezelf, beetje van blogspot"

Groetjes, Nelleke

PS. nog net genoeg tijd om ook voor de Sintekerstviering hier thuis morgen voor ieder stel de handwarmers te maken :-))))))).
Ennnn..... misschien lukt het om voor de kleintjes nog dierenkop pompoms te maken zie hier.

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke pompons. Ik ben gauw naar je link gaan kijken , zo leuk, misschien maak ik er nog snel een paar voor de kleinkinderen. Thom gaat donderdag voor een week naar Ned en hij akn ze dan meenemen. Heb jij het ook met die halve cirkels egdaan. Wij deden dat vroeger toch met een cirkel van karton? Is haar manier niet lastiger? bovevdien heb ik niet van die knijpers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een tijd geleden eens kunstof pompommakers gekocht, zelden iets mee gedaan, maar nu gebruikt. Het principe is hetzelfde, nl. dat je met 2 halve cirkels werkt. En dat is veeeel handiger dan onze cirkels van vroeger, dan moest je altijd je draad steeds door het middengat halen en dat gaat niet goed met een lang stuk draad.
    De manier waarop zij van karton de halve cirkels maakt lijkt me heel gemakkelijk en voor het tegen elkaar vastzetten kun je ook knijpers gebruiken. Het gaat er om dat je tussen de 2 kartonnen schijven door kunt knippen en een draad kunt doen en dat kan zo best goed.
    Doe je best :-)), ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn mooi gelukt Nelleke! En zo mooi verpakt, lekker vrolijk!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen