donderdag 5 december 2013

Kaffe Fassett Jubilee Throw 2 KAL?

Toen ik het voor de eerste keer had over het gaan breien van de Kaffe Fassett deken kwam er een reactie van Monique die ook het patroon al had en hem ook wilde breien.
Daarop kwam het idee om de deken in een KAL te gaan maken.

Wat is dat nou, zo'n KAL, K(nit) ALong.
Daar heb ik nog nooit aan mee gedaan, maar ik heb wel een idee over wat dat inhoudt.
Voor mij betekent het samen op breien aan een project, vooral een groot project.
Toen ik het ging googlelen kwam er een bredere betekenis uit
alle vormen van samenzijn en breien of samen op breien vallen hieronder.
Het belangrijkste is de stimulans die uitgaat van het met anderen samen handwerken.

Dat spreekt me erg aan.
Dus, hierbij

OPROEP

Wie heeft zin om mee te doen aan een KAL om de Jubilee Throw van Kaffe Fassett te breien??

Of je een blog hebt of niet maakt niet uit. 
Op de blogs van deelnemers kunnen de vorderingen worden gedeeld en foto's.

Ter inspiratie hier nog een keer foto's



Het patroon is gratis en kun je hier vinden bij Rowan.
Je moet wel lid worden, maar dat kost niets en verplicht tot niets.
Het patroon is ook in het Nederlands, de pdf-download is in meerdere talen.

Als je interesse hebt, graag ook een mailtje sturen.
Mijn mailadres staat bij mijn gegevens.

Groetjes, Nelleke

4 opmerkingen:

  1. That is beautiful! I would love to knit along but my knitting wouldn't be good enough! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Well, to be honest, I expect to do a lot of learning as-I-go myself. I'm not a very experienced knitter but I am a dedicated one. And when I'm determined to make something it usually works out well :-)).

      Verwijderen
  2. Ben het eerste stukje aan het testbreien! De kleuren zijn toch wel HEEL erg PRACHTIG! als ik verder ben zal ik een foto sturen. En bij Jeanet het resultaat in januari.
    Groetjes Monique.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vingers jeuken om te beginnen, maar heb eerst wat anders afgemaakt. Ga wel een test maken met Holst Garn, maar neig nu toch wel tot de enige echte Rowan.
      Ik ben heeel benieuwd naar jouw stukje.
      Groetjes

      Verwijderen