zondag 26 januari 2014

Boeken

1 van mij
en
1 van Kaffe Fassett
(in volgorde van belangrijkheid ;-))

Na een aantal weken wachten, van 2 januari tot 25 (!) werd hij hier afgeleverd
mijn blogboek!!


Dat vond ik best wel spannend wachten: je bestelt, betaald (best duur!! met hoge verzendkosten uit de VS) en dan tijden lang hoor je niets. Behalve al vrij snel een mailtje dat het verzonden is.
En dan dus weer niets.
Tot er wordt aangebeld door de bezorger met de boeken in zijn hand :-)).
Ja, boeken. 
Ik geef er één cadeau aan mijn moeder, zodat ze een beetje kan delen in mijn creatieve maaksels.
Mijn ouders hebben geen internet en ze wonen op 1,5 uur rijden van hier, dus van wat ik allemaal haak en brei ziet ze niet zo veel.
Wel vindt ze het heel leuk om in mij wat terug te zien van de textiele hobby's die ze zelf ook altijd had.
Dus op haar 89-ste verjaardag volgende week krijgt ze mijn boek :-).

Ja, daar ben ik stiekem toch wel trots op.
Eigenlijk heb ik, en met mij veel van jullie, gewoon een boek geschreven!!
Verdeeld over een heel jaar, geïllustreerd met eigen foto's.
En ook al belicht je maar een deel van je leven in je blog, het geeft wel een beeld van wie je bent.
En zeker van wat je gedaan hebt zo'n jaar ;-))).

Dus hier nog een fotootje
Om te laten zien dat ik co-schrijvers had deze pagina: Comments.
Nog hartelijk dank voor jullie bijdrages ;-D!!

En dan nog het boek van Kaffe Fassett.
Ik liet het al zien op 11 januari, toen ik het bij thuiskomst na het handwerkcafé bij Jeanet in Arnemuiden, in de brievenbus vond.
Dit was een stuk goedkoper:
helemaal betaald met airmiles :-))))).

Dit is me toch een mooi boek!!
Boordevol met de prachtigste patronen en met de kaarten om ze zelf te maken!!!
Vond ik toch hierin ook de "honden" terug, die ook in DE DEKEN zitten:

Kijk maar

Verder deed het me Heeel goed om te zien dat de Maestro zelf wel eens wat problemen heeft met de draadspanning door al dat intarsia. Het loopt soms echt niet allemaal recht: zeg maar gerust scheef!!
YEAHHH....... dat legt de lat weer wat lager voor deze intarsia-starter.

Achterin het boek legt hij nog uit hoe Fair-Isle en Intarsia te breien, heel fijn!

En nog fijner een paar tips over draadlengtes voor kleine stukjes inbreien en hoe de draadjes al breiend af te hechten/weg te werken.
Al met al een boek waar ik ook errug blij mee ben!!

Hier nog een foto van hem bij de grootste Quilt die met zijn stofjes en ontwerpen gemaakt is:
november 2008. Gemaakt door 360 personen ter gelegenheid van de Internationale Quilttentoonstelling in Leeuwarden en daar opgehangen aan de Oldehove!!
En als geboren Leeuwardense heeft dat bij mij wel een apart plekje.



Groetjes, Nelleke

7 opmerkingen:

  1. Ik ben er weer hoor. De nieuwe transformator is gearriveerd. Het is echt helemaal niks zonder internet. Wij hebben ook geen televisie dus wisten even niets van de wereld om ons heen. Wat een leuk idee van dat boek, ik heb r al meer voorbij zien komen. Aarzel er nog over. Dat Kaffe boek lijkt me ook geweldig trouwens die trui die hij aan heeft, ook een plaatje.... Ik zal vanmiddag ook weer eens een blogpost maken.
    Lieve groet baukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het zo maf maar ik had het boek net besteld toen jij het toonde ,maar inderdaad wat geweldig is ie he en ook ik dacht oké de meester heeft de zelfde strubbeling met de draad soms , maar ik kan er geen genoeg van krijgen en boven in mijn hersen kamertjes borrelt het voortdurend .......ha ha
    Je eigen boek is prachtig ,vanzelfsprekend met al die mooie dingen die je maakt
    Gr marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een leuk idee om een boek te laten maken van je blogs!!!!
    ik heb ook een paar boeken van kaffe..heel mooi.. ik vind het altijd een beetje middeleeuwsachtige uitstraling hebben en daar hou ik wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk Nelleke, dat blogboek van jezelf. Leuk om van alle jaren te verzamelen. Zo heb je meteen een mooi overzicht van alles wat je maakt.
    Ook het boek van Kaffe is prachtig, weer 1 erbij op mijn verlanglijstje.
    Het 1e deel van de deken is af, ik moet alleen de draadjes nog wegwerken. Maar ik ben momenteel bezig met weer een nieuw baby-dekentje, en deze moet eerst af.

    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie boeken en dan vooral die van jezelf! Wat een leuk idee is zo'n blogboek (jammer dat het zo duur moet zijn), je hebt een mooi overzicht zo en het kijkt een stuk makkelijker dan op de computer. Veel plezier er mee en je moeder alvast gefeliciteerd.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaaf, Nelleke. Dat boek (die van jezelf dus) wil ik dolgraag eens in het echt bekijken. Daar is je moeder vast heel blij mee. Het wordt vast een 'koffietafelboek' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe ontzettend leuk dat blogboek! Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen