zondag 12 januari 2014

Dagje familie en breicafé

Wat een superleuke dag heb ik gisteren gehad!
Ook wel energie vretend, want vandaag zomaar tot half 10 geslapen.
Dat doe ik nooooit.

Hier mijn verslagje ;-)))).
7.10 uur opstaan
8.20 uur boodschappen doen
9.00 uur vertrekken ri. Zeeland
Onderweg een beetje breien en wat internetten met mn nieuwe smartphone.
Voor je het weet zit je dan 2 uur later aan de koffie in Vlissingen.

Heerlijk bijkletsen met zoon en schoondochter.
Met Isis van bijna 3 knutselen aan haar lego-kadootje.
Eigenlijk is ze te jong voor dit kleine lego maar ze houdt van prutsen met kleine dingetjes.
En samen ermee bezig zijn is natuurlijk helemaal mooi ('s middags wilde ze niet slapen maar met oma spelen Hoe mooi is dat <3 ).

Tijdens de lunch inenen het besef dat ik beter alvast naar Arnemuiden kan vertrekken. Het breicafé kon wel eens zoveel bezoekers trekken dat voor de deur parkeren moeilijk wordt. En ik ben een beetje lui dus dat wil ik wel graag.
Maar vooral wil ik er gewoon graag heen om weer iedere handwerkvriendin die ik inmiddels in Zeeland ken weer te zien en spreken.
Hier zit wat dat betreft de groep vrouwen waar ik heel graag bij aanschuif: de aanschuifzeeuwse ;-)))).
Met vandaag ook nog een paar niet uit Zeeland afkomstige handwerksters.

Hoeveel heb ik nou gebreid?
1 toer :-)  (door riet vastgelegd)
En dan ook nog met hulp van anna
De Rowan streepjes sjaal waar ik mee bezig ben heeft zij eerder gemaakt en zij had voor mij een hele handige tip om de draadjes weg te werken. (meer daarover volgt nog)
Hier een foto van de verschillende uitvoeringen, met als 3e de sjaal van Ina die er ook mee bezig is.
Van links naar rechts de versie van Ina, die van Anna en de mijne.
Heel leuk om ze naast elkaar te zien.

Ook leuk naast elkaar : de gatenkaas sjaals van Anna en mij in wording:

Genoten van het gezelschap van wieke en haar prachtige brei- en haakwerken

en van riet die ook de mooiste dingen maakt
alleen de muts linksboven is niet van haar; het witte bolletje garen is de wol die zij gesponnen heeft van het haar van de witte herder van haar broer! Bijzonder hè!
En deze dames samen aan het handwerken

lupineke met haar hartjesquilt en muts (door Riet gebreid) en sjaalplannen


Monique, samen met de moeder van Jeanet aan het kijken naar de babydeken. Dit dekentje is door de moeder van Jeanet gemaakt  (klik hier) voor de winkel. Nu heeft Monique hem bijna af, dus samen bewonderen :-).

Monique is samen met mij bezig met de Jubilee Throw van Kaffe Fassett, dus deze gelegenheid hebben we ook gebruikt om onze vorderingen (net gestart :-)] te vergelijken.
Dit ieniemienie fotootje heb ik gepikt uit de collage van Lupineke, in de volgende DEKEN blogpost meer over ons project.

En jellina kwam langs met haar prachtige gehaakte creaties. Ik volg haar blog al een tijdje en ben steeds weer onder de indruk van o.a. haar mooie kleurgebruik.
Nu alles in het echie :-))). Bij Lupineke zie je daar wat foto's van.
(Jammer genoeg heb ik weer te weinig foto's gemaakt)

En natuurlijk weer even gesproken met Johanna, Ilse, Charlotte en Ans en kennis gemaakt met Martina uit Duitsland.  
Werk gezien van hen allemaal en ook nog van Ina, die dus ook met de Rowan sjaal bezig is, een hele mooie Camino Bubbles sjaal had en mee wil gaan breien aan onze KAL van de DEKEN!!!
Ook Wieke en Ans zijn er in geïnteresseerd, dus wie weet krijgen we toch nog een grotere groep.
Heerlijk genoten daar gisteren!!

Afgesloten met nog meer familietijd,
 en om 23.00 uur weer thuis, waar bij de post mijn boek:
!
Een dag met een sterretje :-))))))).

Groetjes, Nelleke

7 opmerkingen:

  1. Nou, je hebt echt een superdagje gehad, leuk om te lezen! En handig dat je het met een bezoek aan je zoon en schoondochter én kleindochter kon combineren. Prachtig om te zien, al die breisels!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt super ,had er graag bij geweest ...mooie dingen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk dat je er weer was Nelleke, het voelt alsof we langzaam een grote familie aan het worden zijn :) Tot gauw?? Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke dag en wat een mooie foto's , fijn om zo toch even mee te kunnen genieten. Ik ga gauw even bij Lupineke kijken....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke, wat vond ik het leuk om jou ook eens in het echt te spreken!
    En je mooie creaties in zoals de kinderen zeggen 'real life' te mogen bewonderen.
    Het was inderdaad een dag met een sterretje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schöne Fotos haben Sie gemacht . Der Tag bei Jeanet war sehr schön . Es freut mich sehr , das ich willkommen war bei den zeeuwse Frauen . Freue mich auf ein Wiedersehen . Liebe Grüße Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stiekem een beetje jaloers op jouw heerlijke handwerkdagje ;-) Prachtig om te zien en te lezen, wat een kunstwerken!!

    Groetz Petra.

    BeantwoordenVerwijderen