vrijdag 10 januari 2014

Muts Maya, het vervolg

Een paar weken geleden liet ik hier al de muts zien die ik voor mijn jongste kleindochtertje Maya heb gehaakt.
Daarvoor heb ik een patroon van Wieke van Keulen gebruikt en haar daarover ook een bericht gestuurd.
Ze stelde voor dat ik er een beschrijving van zou maken en mee zou doen met haar mutsenproject.
Dat vond ik een leuk idee, dus ben ik daar mee bezig gegaan.

Gisteren was ik bezig met de beschrijving en toen bleek dat het niet ging met alleen de foto's als leiddraad.
Dus de muts maar weer opgehaald.
Gelukkig wonen ze heeel dicht bij.
En nog gelukkiger: het is nog niet zo koud dat ze absoluut de muts nodig heeft :-))))).


Van jongste zoon hoorde ik meteen dat er wat aanpassingen wenselijk zijn:
Het picotrandje is ietwat wijd (koud) en ze trekt hem steeds af dus zou een kinband wel handig zijn.

Dus ziehier:


Het picotrandje heb ik strakker gemaakt door er halve vasten doorheen te haken.


De kinband gehaakt met vasten in licht en fel rose.
De knoop heb ik ook gehaakt:
magische ring met 8 vasten in licht rose = 1e toer
16 vasten met fel rose  = 2e toer.
Doordrenkt met textielverharder, op een vleesvorkje geprikt om te laten drogen met 2 mooie gaatjes.
Afgewerkt met een paar lagen nagellak.


Hopen dat hij handig is in gebruik ;-)). De kleur is wel precies goed in ieder geval.

Groetjes, Nelleke

3 opmerkingen:

  1. Wat een enig meisje , en wat een schattig mutsje. De bijv naamwoorden kunnen ook verwisseld worden hoor.
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het een leuke muts en dat kinbandje geeft het iets extra schattigs. Slim hoe je de knoop gemaakt hebt!
    Groetjes weer
    marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje en dat knoopje is superslim!

    BeantwoordenVerwijderen