woensdag 27 augustus 2014

Mijn favourite colors cowl

Goeiemorgen allemaal.

De zon schijnt weer en wij hebben even vrij, dus dat is een goed begin :-).
Straks lekker even op de fiets weg om bij zoonlief (nr.2) zijn  pas gelegde straatje en gemaakte bankje te bewonderen. Hij heeft zijn vakantie besteed aan klussen in en om hun net gekochte huis.

Daarna in het dorp bij de wolwinkel "Trollehus" even mijn nieuwste product laten zien.
De wol daarvoor heb ik namelijk hier gekocht.
Weer zo'n plek waar je met de eigenares kunt overleggen, zoeken en zwijmelen over mooie wolletjes :-).
Na Jeanet in Arnemuiden en de wolboetiek in Etten Leur , die nog favorieter zijn :-).
Maar ja, vanuit het midden van het land zijn die 2 niet altijd snel bereikbaar.
En dan is het fijn dat Barneveld zelf ook zo'n mooie wolwinkel heeft.

Nu mijn col.
Toen ik deze uitvoering van de petal-cowl zag was ik er meteen weg van.
Prachtig!!
Die kleuren; oranje, goudachtig, koningsblauw, donkerrood. Geweldig!
Maar die Lana Grossa Meilenweit enz kon ik niet zo snel bemachtigen, dus gewoon gezocht naar mijn eigen favoriete kleuren.
En aan het breien.
Eerst een proeflapje gemaakt, want een heel nieuwe steek kan ik beter even eerst proberen.
Voor dat oefenlapje nam ik (niet zo slim ;-)] nogal dikke katoen.
Ja, inderdaad, nogal stug en geen greintje rek.
Maar het lukte wel in 1 poging, dus op naar het echte werk.

Ruim 300 steken als basis en meer dan 500 bij de meerderingen. Die zitten dan eerst als een kluitje op de naald.
Maar als je dan een paar naalden verder bent wordt het patroon zichtbaar :-).
En uiteindelijk heb je dan dit!!

Ik heb 3 verschillende wolletjes gebruikt en daarmee op verschillende momenten gewisseld om het door mij gewenste kleureffect te krijgen. Ik wilde dat de "chevrons" mooi zouden afsteken en dat de kleurovergangen het patroon zouden benadrukken.
Het was net als vroeger met schilderen :-). Ik bepaalde zelf welke kleur waar kwam.
(nageschilderd van Engelse portrettist)

En de achtergrondkleurtjes van mijn schilderij zitten nu dus in deze col:-).
Foto's:




Yeah!!! Ik ben trots op mijn werk!!!

En als kleine toegift heb ik met dit garen nog een knoop bekleed volgens de tutorial van katedaviesdesigns.
Nog niet zo mooi als die van haar, maar leuk genoeg.

Groetjes, Nelleke

NB voor details over garen enz zie mijn ravelry pagina







14 opmerkingen:

  1. Jeetje, daar word ik even stil van, wat een mooi schilderij! Ja ik weet het, je blogje gaat over je prachtige nieuwe col, maar ineens kwam het schilderij in beeld, ongelofelijk zo mooi als je dat hebt gemaakt! Schilderen is iets dat ik echt niet kan (ik heb het een aantal malen geprobeerd) dus ik heb des te meer bewondering voor de mensen die dat wél kunnen. Heb je al eerder schilderijen op je blog geplaatst? Heb ik die gemist misschien?
    Maar goed, natuurlijk ook genoeg aandacht voor je col. Wat een prachtig patroon heb je uitgekozen met een heel bijzonder, apart en mooi resultaat. Ik denk dat dat inderdaad extra benadrukt is door je kleurkeuzes, knap gedaan hoor. Om je oefenlapje van dikke katoen moest ik wel even lachen, zoiets zou mij ook kunnen overkomen.
    Heel veel plezier met het dragen van deze mooie col en het ontvangen van de complimenten!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar mag je zeker trots op zijn! Wat een bijzondere kol, en met de kleuren die je hebt gebruikt, komt alles nog mooier uit. En wat een leuk idee om zo een knoop te bekleden. Die ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat mooi, om bij weg te zwijmelen. Zowel schilderij als kol. Ik kan bijna niet geloven dat je het schilderij zelf hebt gemaakt. Je kunt je wel op de vervalsers markt werpen, dat levert geld op hoor.....
    En die kol......zo mooi en dan je gekozen kleuren...... Een schot in de roos.
    Lieve groet, Baukje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige col heb je gemaakt. Mooie wol keuze, het patroon komt er heel mooi mee uit. Je schilderij is ook mooi, leuk dat je het als inspiratie hebt gebruikt voor het garen van de col.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh... wat mooi Nelleke!!!! Echt superknap, en wederom in je favoriete kleuren ;)!! Ik benijd je nu wel hoor, want je snapt vast wel dat van handwerken hier niet veel terecht komt de laatste dagen! Ik heb je mailtje gezien en we spreken snel af! Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow Nelleke, wat is ie mooi!! Prachtig, de kleuren versterken het patroon. Echt geweldig! Ook je schilderij is prachtig. Ik heb al een behoorlijke poos niet meer geschilderd, maar het begint toch wel weer te kriebelen!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allemachtig... Wat een knappe staaltjes werk!
    De sjaal staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Door het eerste plaatje in combinatie met de titel was ik even op het verkeerde been gezet. Toen zag ik jouw echte kleuren en col. Prachtig! Echt een col om trots op te zijn.

    Veel plezier met dragen, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauwie, Nelleke! Ik weet dat je blog "Nelleke maakt van alles" heet, maar dat je ook zo prachtig kunt schilderen, heb je mooi geheim weten te houden! En je col is natuurlijk heel, heel, heel mooi. Die kleuren! Ik kom 'm graag van dichtbij bewonderen, in de komende paar weken. Morgen mail ik terug :o)

    Liefs,
    Annemarie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een waar kunstwerk, prachtig!! Ook je schilderij, wat ben jij een creatieve duizendpoot, supertof!! En een klussende zoon, altijd handig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In één woord prachtig, helemaal verliefd op de kleuren en het patroon. Een kunstwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat verschrikkelijk mooooooi die kleuren zo mooi bij je haar jij kan toch ook alles he......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is dit prrráááchtig !!! En wat geweldig dat je deze ook breide. Petje af !
    1000 complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen