maandag 22 september 2014

Grooooooot haakproject deel 2 + Drops colletje "Shower of lace"

Straks meer over het groooooote project, wat, met diverse zijwegen, nog steeds gaande is :-).

Maar eerst een leuk tussendoortje.
Om de lol van het haken er in te houden zeg maar.
Want zo'n laaaaangdurig project is voor mij ook altijd een taaaai project.

Dus toen ik dit colletje bij Jeanet  tegenkwam,
op precies het goede moment,
heb ik eerst die maar gemaakt :-D.


Hij ziet er anders uit dan bij de foto's die Jeanet liet zien omdat ik dunner garen heb gebruikt.
Heel "fout" garen hiervoor (sorry Jeanet).
Namelijk een deel van een ongebruikte bol Unicat :-/.
Zie je meteen dat je iets groters moet maken om het garen tot zijn recht te doen komen.
Maar ja, ik wilde effen garen en dit kwam qua kleur het beste uit van mijn voorraad.
Ik had wel gehoopt nog iets meer kleurverloop te zien te krijgen,
zoals je ziet is dat nauwelijks gelukt.
De bovenste rand heb ik als laatste aan de opzetrand gehaakt en daar is het kleurverschil het grootste.
Valt niet echt op hè!

Bij het haken heb ik de aanwijzingen van het zweeds blog gebruikt om een wat ander model te krijgen dan deze op ravelry, die volgens het patroon van Drops is gehaakt.
Kijk maar naar het model van de mijne en die van ravelry.
Mijne hierboven en 

hieronder de veel rechtere van Drops patroon.

Voor het begrijpen van de uit het zweeds door google vertaalde tekst heb ik ook het Drops patroon geprint. Dat was wel nodig ;-). 
Google vertaal geeft soms vreeeemde dingen.
Het resultaat:
Een luchtige col voor een lage halsuitsnijding.

En nu het grooooote haakproject.
Dat is nu een stuk kleiner.
Ik heb er stukken AFGEKNIPT !!!!




Eerst geprobeerd met dit proefstukje.
En dat viel niet tegen.
Dusssss





 De restjes.
Daar heb ik een mooi doel voor gevonden :-).

Wordt vervolgd!


Groetjes, Nelleke







5 opmerkingen:

  1. Oei, dat is lef hebben! Zomaar je haakwerk stuk knippen, brrrr, niet alleen spannend om te doen maar daarna ook een heleboel draadjes om af te werken. (ik weet niet of het een hobby van je is, maar ik vind er in ieder geval niets aan ;-) Ik ben benieuwd hoe dit kleine/grote project verder ontwikkelt.
    Je colletje is leuk geworden! Raar hé dat het patroon soms anders uitvalt dan het origineel op de de foto's, maar het maakt niets uit, het ziet er heel leuk uit als je hem draagt! Jammer dat het kleurverloop wat minder te zien is, maar ach, nu de dagen korten hebben we veel avondlicht en kaarslicht en dan valt dat niet op toch?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps Nelleke toch ;) Da's wel heel drastisch wat je nu doet!! Ben heel benieuwd waarom eigenlijk.. en hoe dit afloopt!
    Het kolletje is echt een liefie, ik vind hem zo mooier dan dat rechte patroon. Het zal er zeker eentje zijn die je vaak draagt, hij staat je leuk!!!
    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oo Nelleke de rillingen lopen over mijn rug, knippen in je haakwerk! Dat je dat durft en ook echt doet...... Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat. Je colletje is erg leuk geworden. Wel een leuk idee voor op een eenvoudig basic shirtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier heb ik maar twee woorden voor: eng mens!!
    Ben heel benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje wat een lef! In zo'n prachtig haakwerk knippen! Ik ben erg benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden!
    Ik ben ook nog steeds met een heeeeeel groot haakwerk bezig. Dat werd ik een beetje beu, dus ik heb "onze" Kaffe deken maar weer eens opgepakt. ('t wordt echt herfst!)
    Ben nu bijna klaar met het 2e blokje, dus nog niet erg ver. Heb jij er nog aan gewerkt in de tussentijd?
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen