zaterdag 10 januari 2015

Dagje naar Zeeland

Gisteren hebben we in Vlissingen een dagje opgepast op onze 3-jarige kleindochter.

Dus donderdagmiddag vertrokken we voor de spits uit
om de ruim 200 km te rijden.
Gelukkig reed mijn man en kon ik onderweg wat haken ;-).

Want ik had bedacht dat ik voor één van de poppen van Isis
wel een vestje kon haken.
Met acryl garen, dan kan het tegen onverwachts te hete wasbeurten.
Je weet maar nooit tenslotte wat er gebeurt al die tijd dat je er niet bent :-).
En een poppenkleertje met wasvoorschrift ............ ????????

Bovendien is het een leuk klein project
om te doen terwijl zij speelt
(en zo ook stiekem de interesse in handwerken bevorderen ;-)].

Bij aankomst keek ze er niet erg naar om
en ik vroeg me al af of ze het eigenlijk wel leuk vond.
(Maar ja, ik had ook alleen nog maar de "Yoke" af.)
En dat bleek gisterochtend:
"Oma, je moet nog wel het vestje voor Broer afmaken".
Aldus gedaan :-D.

En toen een klein cadeautje voor mij:
Knoopjes kopen bij Jeanet in Arnemuiden voor het vestje.
Plus wat bolletjes garen voor mij ;-)).

Isis koos zelf  de knoopjes: heel gedecideerd en de perfecte knoopjes !!



En ik koos nog een aantal bolletjes acryl van Schachenmayer: Bravo en Annell: Rapido. Aangevuld met 3 bolletjes katoen/acryl mengsels: Softfun van Scheepjes en Miami van Annell.
Allemaal kleurtjes die gebruikt worden in de prachtige patronen en borduursels van dit boek:
zoals in deze mooie truien.
Hieronder zie je het verschil tussen het breisel zonder en met borduren:
Heel inspirerend!!!

Tot slot was er nog een verassing: toen ik wilde vertrekken
stopte naast mij een auto met een vrouw die een prachtige kleurige poncho droeg:
Dus toch weer even terug naar binnen bij Jeanet
en elkaars poncho's vergeleken
de schitterende tas bewonderd en verdere WIP's van Jellina!

Al met al voor deze keer:
wat je ver haalt is (leuk) lekker :-)))).

Groetjes uit Barneveld

Nelleke


11 opmerkingen:

  1. Oh wat klinkt dat leuk en gezellig en die bolletjes maken zo hebberig!!!!!! Leuk zomaar een dagje oppassen, wat een weelde hè.
    Lieve groet Baukje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heerlijk en daar heb je nu lekker de tijd voor en gezellig bij jeanet daar is altijd wel wat te doen ,dat boek lijkt me ok wel wat ik heb me laatst ook wat boeken aangeschaft ,komt nog ,maar met die poppenkleertjes daar gaan ze kater oas op reageren als het in gebruik gaat zie ik ook bij mij kleinzoons als ik wat voor de een of andere beer/muis maak. Lekker je hebt weer voorraad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke dag!
    Isis heeft een neus voor de juiste knopen, top!
    Ben benieuwd naar het resultaat van je kleurrijke aankoop. Er staan zo te zien genoeg prachtige, folkloristische ontwerpen in het boek. Kwijl... ;-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk hé dat je niet meer hoeft te werken en dus lekker naar Zeeland kunt gaan!
    Wat een leuke knoopjes heeft Isis uitgezocht, ze passen inderdaad perfect bij het vestje.
    Je hebteen fijn boek aangeschaft bij Jeanet: die truitjes vind ik geweldig! Zowel door de afwisseling van kleuren en patronen en dan borduren, wat een leuk idee......
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke,
    Wat een geweldig leuk vestje voor pop heb je gemaakt... En heerlijk hoor, lekker zo'n dagje oppassen. Ook een bezoekje aan de winkel van Jeanet is natuurlijk heel fijn...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dát was voor mij ook een onverwachte verrassing - héérlijk: twee creatievelingen tegelijk in de winkel !!
    Van mij mag je best nog wat vaker oppassen :-)

    Hartelijke groet,
    Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi, ik had het ook bij Jellina gelezen :-)
    Wat een mooi vestje heeft de pop!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oja dat boek....
    Ik ben zo benieuwd wat voor moois daar weer uit voort komt.
    De kleuren zijn zo verrassend en voor mij gevoel niet logisch,
    maar het lijkt me zo mooi als dat samenkomt in een Nelleke creatie.

    En weet je dat ik altijd heb gedacht dat je gewoon hier ergens in de buurt woont.
    Ik kom jou namelijk meer spontaan tegen dan mijn moeder een dorp verderop.
    Maar dan kom je helemaal uit Barneveld!
    Weliswaar met familie hier uit zeeland maar toch ik vind het wel grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke dag! Ik kwam jouw naam tegen bij blij-dat-ik-brei. Grappig dat ik via een blog uit Zeeland terecht kom bij jouw blog uit Barneveld. Dat is hier "om de hoek". Wat een leuke blog heb jij, ik ga hem direct bij mijn favorieten zetten!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke dag! Heerlijk, lekker naar de "snoep" winkel van Jeanet, en dan ook nog Jellina tegenkomen. Wat een mooi vestje, ik ben benieuwd wat je weer voor inspiratie uit het boek gaat halen!
    Groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje, wat een dag! O en wat een prachtig boek! Echt wel inspirerend. :) Nu ik zie wat voor mooie wolletjes je gekocht hebt, snap ik waarom je omreed. Haha! Geweldig! Lekker zo doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen