zondag 20 september 2015

3 Baby booties

Allereerst allemaal erg bedankt voor de reacties bij mijn Anatolia.
Helpt wel om weer met andere ogen te kijken naar wat er al gebreid is.
Ik heb nu maar een paar toeren uitgehaald
en wat veranderd aan de kleurstelling van die rand.
Naar boven toe ga ik proberen meer met de andere kleuren te werken
en het beige/oranje/mosgroen niet te laten overheersen.

Maar nu wat anders :-)
de Baby booties!!

Eigenlijk kwam het laatste zetje hiervoor
van de blogpost van Sandra.
waarin ze vertelt over een cadeau (gehaakt rokje) voor haar nichtje.
wat mij er aan herinnerde dat ik toch wel voor
de verwachte baby in onze vriendenkring
nog wat wilde maken.
Ook al was het laat dag
(de uitgerekende datum lag nog maar 1 week in het verschiet).
En hiermee is de cirkel helemaal rond (wat verwijzingen betreft)
want Sandra belandde in haar blogpost bij mij. 
LOL!!

Op Ravelry zoeken leverde een heel leuk gratis patroontje op
(Voor wie ze ook zou willen maken,
Epipa's site waar het patroontje op staat,
verwijst ook door naar het blog van busybessycreatief voor de 
Nederlandse vertaling)
Bij Jeanet gezocht naar garen hiervoor
want daar had ik niet iets geschikts voor liggen
Het werd de Regia 6-fach Tweed!

De eerste is klaar
en dan slaat de twijfel toe
De zool van het sokje is slechts 8 cm.
Dus er was grote behoefte aan feedback
en wat vind ik FB dan handig!!
Daar vind je alle reacties
en de oorzaak van het ongewone aantal gebreide booties :-).

Inderdaad, toch maar maatje groter gebreid
en de zool nu ietsje anders gebreid
waardoor het niet meer helemaal een rechthoek was
ben ook zo'n akelige perfectionist, Pffffffffff.
(word je soms echt moe van zelf hoor!)

En hier zijn ze dan:
modeshow :-))))


En nog even allemaal samen:

De kleur van de wol komt in de onderste foto het beste over.
Zie je hoe de kleur op alle foto's anders is??
Viel me daarnet pas goed op :-))).
Hier nog het label van de Regia:
Erg leuke wol!! Breit heerlijk en het tweed-effect vind ik heel mooi!
Ga er vast nog wel weer iets mee breien.
(ik denk aan kabels in truien
alleen, is dan voor manlief, maat XL
wel heeeeel veel werk. Twijfel twijfel.
Eerst maar de andere breiwerken afmaken :-))))))

Fijn weekend verder
lieve groetjes,
Nelleke


14 opmerkingen:

  1. :-))) Lachen!! Zo is de cirkel inderdaad rond hihihi! Alhoewel ik nog even dacht dat je de booties zou gaan vervilten :-))))
    Wat een leuk garen is dát zeg! Heerlijk, dat kleine spikkeltje er doorheen. Kan me voorstellen dat je daar inspiratie en zin van krijgt!
    Je booties gaan vast in de smaak vallen.
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, vilten gaat niet met deze wol Sandra!! Is heel vormvast en daarom handig voor kledingstukken. Zoals jij intussen hebt gemerkt zijn er wolletjes die niet willen vilten ;-)))). Leek me voor babyslofjes wel handiger ^_^.

      Verwijderen
    2. Stiekem is er veel 'vormvast' te koop hè? Daar kom je pas echt achter als je op zoek bent naar viltwol...
      En inderdaad, voor babyslofjes een goede keuze :-)))

      Verwijderen
  2. Wat ontzettend leuk, met zo'n stoere kabel! En 't garen vind ik ook prachtig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond die slofjes ook meteen zoo leuk!! Echt leuke patroontjes zijn er te vinden!

      Verwijderen
  3. Ze zijn heel schattig geworden. Lekker warm met voor de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn schattig en lekker stoer heb ze meteen maar even opgeslagen altijd handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattige booties Nelleke, die wol ken ik, breit heerlijk vind ik en geeft een mooi effect.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie babysokjes, de baby zal alvast geen koude voetjes hebben deze winter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zien je slofjes er leuk uit! Ik vind het zo'n stoere uitvoering. Het is al weer even geleden dat ik ze breide. Nu ik ze weer bij jou zie, denk ik dat ik ze nog maar eens op de pennen zet!
    Viel het voetje te klein uit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb als eerste het kleinste maatje gebreid en dat werd dus 8 cm voetlengte. Waarschijnlijk groot genoeg, maar dat wist ik niet zeker. En aangezien baby's alsmaar groter groeien, leek me een groter maatje handiger :-).

      Verwijderen
  8. Echte stoere booties. Goed dat jij zo'n perfectionist bent, want het kindje vindt ze nu vast fijner om te dragen dan met het oorspronkelijke zooltje. Misschien het waslabeltje erbij doen om te voorkomen dat de mama de booties alsnog laat vervilten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht laatst dat een bol wol eigenlijk geleverd moet worden met een paar waslabeltjes die je kunt innaaien. Dat is toch het handigste :-).

      Verwijderen