woensdag 7 oktober 2015

Sari 2, update

Laat ik eens beginnen met
jullie bedanken voor de reacties op mijn blogposts.
Die feed-back is één van de leukste dingen van bloggen.
Ik lees ALLES, soms vaker dan 1 keer
alleen beantwoord ik niet altijd.
Soms lukt me dat , maar vaker niet.
Terwijl ik dat juist bij anderen zo leuk vind.
Een interactie met je lezer, zeg maar.
Dus, ook als ik niet een antwoord geef op jullie reacties
ze zijn me zeeeeer dierbaar :-).

Dan ben ik nu toe aan de update van de Sari
er is voor mij weer een deadline
nl. 24 oktober!
Op de breidag in Zwolle
komen de Sari-breisters van de eerste workshop van Joke Blokland
gebreid met de handgeverfde lace van Loret Karman
even bijeen om elkaars werk te bewonderen.
Hoeveel er op vrijdag en hoeveel er op zaterdag komen zien we wel.

( Ik ga zelf op zaterdag de 24-ste oktober met 
breivriendin Ina uit Goes.
Heb er erg veel zin in!!
Ga ik ook nog één van jullie tegenkomen?
Ik ben van plan om mijn twinset aan te doen,
dus voor trouwe volgers goed te herkennen.)

De laatste week heb ik veel gebreid aan de Sari
 Ik heb uitgerekend dat als ik elke dag 1 herhaling brei,
hij klaar kan zijn op 24 oktober :-).
Wel heb ik intussen mijn systeem voor het wisselen van de kleuren moeten aanpassen.
Met zooo veel bolletjes dacht ik dat het niet op kon ;-)
Tot ik ging tellen .......
Ik wisselde de hoofdkleur na elke herhaling
 en als ik zo door zou gaan 
kon ik er maar 26 ipv de geplande 32 breien.

Schrik, shock, warm .... Himmel, wat nu!!
(natuurlijk bedenk ik dit onderweg naar Zeeland in de auto:
vis de zak met bolletjes van de achterbank
en het breiwerk, en tellen
En dan komt het NIET uit!!!
En dan moeten wachten tot je er bent,
met de schrik in je lijf
tot je kunt gaan zoeken om een oplossing te vinden)

Gelukkig was die er ! Pffff !!
Bij de workshop Sari breien
had ik nog 3 strengetjes lace gekregen
en die zaten ook in mijn tas
2 daarvan kan ik tussen mijn geplande kleuren gebruiken
en nr 3 als het persé moet ook
Hier zitten ze als drolletjes er tussen geknoopt ;-).
Verder brei ik nu elk bolletjes HELEMAAAL op
en dat scheelt ook per kleur zo 2 toeren.
Ik denk dat het dus wel gaat lukken.

Het is heel leuk breien aan de Sari
Elke keer weer ben ik benieuwd hoe de kleuren gaan combineren
Zo kon het gebeuren da ik in het zonnetje zat te breien
met deze kleuren
Krijg ik spontaan een Koning(inne)dag-gevoel :-))).

Terwijl de combinatie van dit moment
me meer aan een Ijsvogel doet denken
(De kleuren zijn veeeel helderder in het echt! Is mooi aqua!)

Dus, ik ga vrolijk verder :-).

Lieve groet, Nelleke



33 opmerkingen:

  1. Ik heb een slabbertje nodig...
    Ik zit te kwijlen...
    Mijn mond bleef nl. open staan na het zien van je eerste foto... WAUW!
    En oh... Die paniek... Zooo herkenbaar. Al is 'paniek' misschien een erg groot woord; het is niet levensbedreigend of zo, maar je schiet dan in een soort van 'overdrive' hè? 1.001 mogelijke oplossingen worden gewikt en gewogen, tellen, tellen, draaien en keren in je hoofd. Pfff... Maar dit komt helemaal goed!
    Lieve groetjes,
    Sandra
    P.S. Herkenbaar, dat reageren. Het lukt mij ook vaak niet en daar baal ik best van, want de reacties maken me ook altijd zo blij! Maar ik 'vergeef' het jou van harte hoor! En dat schuldgevoel is wat mij betreft absoluut niet nodig. Helemaal omdat jij ook altijd zo lief en attent op mijn blogposten reageert! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je snapt het helemaal Sandra :-). En behalve of het dan wel of niet genoeg is, ook weer puzzelen of de kleuren per herhaling wel mooi zijn samen. Het is niet alleen breien bij deze sjaal :-D! Trouwens bij al het handwerk komt meer kijken dan simpelweg brei- en haaksteken maken :-).

      Verwijderen
  2. Wauw!!!!!! Wat wordt dit toch een prachtig werkstuk! Het is echt een genot om de ontwikkelingen te volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen Angelique. Het schrijven van zo'n verhaaltje erover is ook leuk. Moet me er soms wel toe zetten om dat te doen ipv door te breien ;-).

      Verwijderen
  3. Prachtig echt prachtig is je Sari. Is het ook intarsia ? Op de laatste foto ziet dat er zo uit. Dat lijkt me toch zo vreslijk om te doen......

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Baukje, krijg je de schrik te pakken ;-). Deze intarsia is niet moeilijk, eigenlijk is het gewoon fair-isle op 3 verschillende plekken. Meest brei je met 3 kleuren aan je breiwerk en tussendoor een aantal toeren met 1 draad extra. Heel goed te doen!!

      Verwijderen
  4. Wat ga je hard! Ja ik begrijp het wel, dat komt door de deadline, maar ik heb nog maar 5 minuten geleden het eerste stukje over Sari gelezen en nu zie ik al het tweede deel en dan al zó veel verder.....knap, knap, knap. Wat wordt hij mooi en wat geweldig dat je de stress van de te korte wolvoorraad weer hebt om kunnen zetten naar een prachtige oplossing zodat je tóch genoeg hebt!
    Veel plezier met het verder breien aan Sari, maar er niet van gaan dromen hoor!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dromen ervan heb ik nog niet gedaan ;-). En heeeel snel dit afmaken lukt niet eens, want bij elke toer moet ik nog steeds goed opletten. Daarom doe ik er 's avonds niet veel aan, als ik moe ben maak ik fouten.

      Verwijderen
  5. Prachtig, Prachtig! Prachtig!
    Ik hoop je tegen te komen de 24e in Zwolle, vind de kleurencombi op de foto de mooiste die ik tot nu toe zag en zou 'm graag in het echt willen zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk! En af of niet af, hij gaat sowieso mee naar Zwolle. Leuk om een lezer te ontmoeten :-).

      Verwijderen
  6. Ohhhh, is me dat een plaatje! die kleurtjes en de afwisseling in de patronen... een project naar mijn hart! Zal ik dan toch ook...? succes verder, je krijgt 'm vast wel af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zeg: doen!!! Het is zo'n heerlijke uitdaging en geeft behalve breiplezier ook voldoening als het wat wordt!!

      Verwijderen
  7. Ongelofelijk mooi, Nelleke! Ik heb het aan alle kanten zitten bewonderen, voor zover dat kan met foto's, en zelfs je vorige blogpost over de sari erbij gepakt.
    Ik kan me voorstellen dat dit breiwerk je helemaal in de greep heeft...
    Succes en veel breiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Elizabeth!! Zo leuk om te zien hoe er wordt meegeleefd en gekeken naar zulke projecten. Wat is het toch een inspirerende blogwereld!

      Verwijderen
  8. De Sari wordt prachtig en hoop je zaterdags te ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo knap van je met al die bolletjes. Wat heb je al een stuk klaar en wat wordt het mooi.
    Ik kan me je paniek zo voorstellen. Fijn dat je een oplossing hebt bedacht.
    Leuk dat jullie elkaars werk gaan bewonderen. Er worden vast ook ervaringen en paniekmomenten besproken.

    Veel breiplezier, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat denk ik ook Margaret!! Al is het wel vaak te vergelijken met een bevalling: alle bewondering voor het kind en de pijn is snel vergeten :-))).

      Verwijderen
  10. Oh nelleke wat ben je al ver en zo mooi ,mijn sari workshop is uitgesteld ,maar na al mijn proef breiwerkjes kon ik niet meer wachten en ben dus gewoon begonnen ,en wat is het leuk ,ga hem van de week wel even laten zien ,nog lang niet zo ver hoor maar zo leuk te doen dus snap het helemaal ,ga even goed wel de workshop doen straks .misschien dat ik nog naar Zwolle afzak .....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Marloes!! Ik las al bij jou dat de workshop is uitgesteld. Tot wanneer?? Ja dat niet meer kon wachten snap ik wel, als alles daar ligt te roepen: BREI ME!!! Ben heel benieuwd!! Oh, doe dat maar, naar Zwolle!! En dan neem je je Sari-start mee!! Lijkt me super!!

      Verwijderen
  11. Dit is een PRACHTIG stukje breikunst! Ik duim voor je, dat je het afkrijgt en wens je alvast heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel :-). Ik doe mijn best en met dit breien heb ik sowieso al plezier.

      Verwijderen
  12. Het is echt schitterend! Wat een mooi patroon en dan die kleuren!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ZO mooi, die kleuren en het patroon! Ik hoop je te zien op de breidag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een mooie kleuren en wat een mooi patroon gaat je vast lukken om op tijd af te krijgen succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, dankjewel. Ik doe mn best, maar soms lukt het niet om het gesteld doel van 1 herhaling per dag te breien. Ik blijf hoopvol :-)

      Verwijderen
  15. Ben helemaal weg van je SARI, zo mooi van patroon en van kleur. Spijtig dat ik niet naar de breidag kan om je te ontmoeten.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, zo'n breidag of id is een mooie gelegenheid om elkaar eens te zien. Volgende keer beter ;-). Dankje voor de complimenten :-).

      Verwijderen