zondag 31 januari 2016

2 setjes sjaal met wantjes; tussenstand

Ook de hele afgelopen week heb ik heerlijk gebreid
maar niet aan de "opdracht" :-))).

Kijk maar:
Mooi hè!!
Ik ben intussen al veeeeeel verder
maar daarover een volgende keer ;-).

Vrijdag kregen we bericht dat de verjaardag van mijn moeder
wordt gevierd op de 6e februari.
Dus nu moet het AF !!!

Geen getreuzel meer
of  fliefd kijken naar mooie wolletjes en patronen!!
Aan de slag!!!!

Dus gisteren, met de nieuwe bol Regia 6-fach Ecru
verder met het gebreide sjaaltje.
Dat is wel heel anders geworden dan eerst de bedoeling was
De 2 re, 2 av waar ik toen al zo over mopperde
omdat alle steken steeds in de achterste lus werden gebreid
en dat dat dus HELEMAAL niet wou opschieten
heb ik uitgehaald :-D!!!!
En toen ben ik die 60 steken gewoon in het rond gaan breien :-).
Met een letse vlecht opzetrandje en een stukje fair-isle
en verder effen ecru!!!
Ging als en speer
tijdens het tv kijken enz :-).
Al moet je wel blijven opletten natuurlijk
Dit zag ik nl 's morgens
En dat kan niet natuurlijk
ik dacht het op te kunnen halen
Bleek ik gewoon een extra steek te hebben gemaakt :-/.
Dus maar een paar toeren uitgehaald.

Al breiend realiseerde ik me dat ik het letse vlecht randje 
waarmee ik ben begonnen
ook aan de andere kant wil hebben.
Alleeennnn, dat kun je alleen maar als begin/opzet rand maken
niet als eind-randje.

Dusss, zo'n randje apart gebreid
en toen met de Kitchener stitch de steken aan elkaar gezet:





Ik moet het nog blocken,maar de v-tjes lopen door; al is het niet zo strak als het gebreide deel
(Later hoorde ik van Joke Blokland dat je zoiets ook kunt aanzetten
m.b.v. de 3-naalden afhecht methode. Ga ik eens proberen want dat lijkt me een vlottere methode )

Nu is de stand zo
Sjaal op afwerking na klaar en 2e wantje gestart.

Ook van dit setje ben ik begonnen aan het 2e wantje!

Het eind is in zicht :-D!!


Fijne zondag,
Lieve groet, Nelleke

16 opmerkingen:

  1. Wat mooi Nelleke, je moeder gaat er echt hip bij lopen voor een oude dame. Je zal maar zo'n creatieve dochter hebben!!!!!!!
    En dat eerste breiwerk dat is ook zoooooooooo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig!! Ik zit vol bewondering te kijken naar je creatieve uitspattingen.. wat een talent heb je toch :))) Fijne zondag hoor en lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed doorgezet, dat komt in orde tegen 6 februari !
    Breikampioen !!!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi dat krijg je wel op tijd af en het ziet er goed uit , fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! Daar zal je moeder heel blij van worden denk ik.
    Fijne dag.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat mooi! Allebei super origineel en mooi gemaakt!
    Dyn Mem is er vast heel blij mee!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige sets, allebei! Dat wordt vast nog lastig kiezen :-)
    Maar op de 1e foto laat je ook weer iets heel moois zien (en dat vind je vast veel leuker om te breien ;-) ), ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel erg mooi, allebei de setjes!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook, die Kitchenersteek vind ik zo'n gefriemel.. Wat is dat mooi geworden! Je moeder zal er van opkijken en er bijlopen als een echte Dame ;-))
    Die eerste foto spreekt mij ook bijzonder aan: kleur én patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, dan is het ineens bijna 6 februari :-)
    De Kitchenersteek kende ik niet en heb ik even goed bekeken. Wat een mooi resultaat, het lijkt me wel moeilijk om de spanning goed te krijgen. De 3pennenmethode van Joke ken ik ook niet.
    Eigenlijk heb ik ze nog nooit nodig gehad, maar het is altijd handig om te weten hé.
    Welk setje mijn voorkeur heeft, dat weet je vast wel :-)
    Wat wordt je kantbreiwerk prachtig, dat is wel een klusje waarbij je niet gestoord mag worden denk ik?
    Groetjes weer en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Volgens mij heb jij weer heel veel geleerd :-))
    Dat gaat góed komen voor 6 februari, zeker weten!
    Al was het alleen maar omdat je dan verder kunt gaan met je mooie lacewerk :-))))
    Dubbele stok achter de deur :-)))
    Ik blijf het twee fantastisch verschillende setjes vinden, super!
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen